Szkolenie zaprojektowane zostało w odpowiedzi na potrzebę doskonalenia wymagającej sztuki, jaką są negocjacje sprzedażowe i biznesowe. Jego treści koncentrują się wokół kompetencji umożliwiających prowadzenie profesjonalnych negocjacji zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym.
Celem szkolenia jest doskonalenie wśród uczestników umiejętności panowania nad emocjami i odpowiedniego budowania swojej pozycji i siły w relacjach z kontrahentem czy partnerem biznesowym. W wyniku szkolenia uczestnik zdobędzie umiejętność doboru właściwej strategii negocjacyjnej w zależności od celu negocjacji, będzie potrafił analizować zachowanie i reakcje partnera i nauczy się wykorzystywać procesy psychologiczne które wpływają na podejmowanie decyzji w negocjacjach. W trakcie ćwiczeń i scenek negocjacyjnych uczestnik pozna metody radzenia sobie ze stresem, agresją partnera i manipulacjami. Pozna swoje mocne strony i będzie umiał je wykorzystać w procesie negocjacji tworząc swój własny, niepowtarzalny styl, odkryje swój potencjał i będzie potrafił ukryć swoje ewentualne słabsze strony przez co stanie się bardziej skutecznym w prowadzeniu negocjacji handlowych.
Szkolenie kierowane jest do osób odpowiedzialnych za sprzedaż i zakupy w firmie, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu obsługi klienta, perswazji, wywierania wpływu i negocjacji, które uczestniczą w procesie przetargowym i są odpowiedzialne za wybór kontrahentów w firmie.
Przygotowanie – najczęściej pomijany element negocjacji: wyznaczanie celów negocjacji, doskonała znajomość własnej oferty oraz firm konkurencyjnych, czyli wszystko co musisz wiedzieć przed spotkaniem z klientem.
Prenegocjacje, czyli ruch, proksemika i właściwa aranżacja przestrzeni negocjacji.
Jak zapewnić sobie dobry start w negocjacjach, czyli techniki i sposoby rozpoznawania partnerów negocjacji.
BATNA, czyli jak wypracować najlepszą alternatywę do negocjowanego stanowiska?
Dlaczego ludzie tak bardzo rzadko panują nad emocjami, czyli jak świadomie zarządzać emocjami swoimi i partnera w czasie negocjacji.
Zastosowanie wybranych techniki i metod negocjacji ceny.
Radzenie sobie ze stresem w negocjacjach.
Zamknięcie transakcji, czyli Jak skłonić kontrahenta, aby zobowiązał się do proponowanych przez nas działań?