Ed Deming porównał pracę zespołową do gry orkiestry symfonicznej. Każdy z muzyków musi znać swoją rolę i wiedzieć w którym momencie gra „pierwsze skrzypce”, a w którym stworzyć przestrzeń dla innych, w celu zachowania harmonii w orkiestrze. Podobnie jest z zespołami pracowniczymi. Efektywne zarządzanie pracą poszczególnych osób i całego zespołu, tak by prowadziła ona do realizacji postawionych celów organizacji, jest sztuką, którą każdy lider i przywódca zgłębia przez całe życie.
Celem szkolenia jest poznanie praktycznych metod zrządzania pracownikami tworzącymi zespół skupiony wokół wspólnego celu do zrealizowania, przećwiczenie aspektów związanych z tworzeniem i rozwijaniem efektywnych grup, zdobycie umiejętności komunikacyjnych w grupie. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zagadnień związanych z etapami powstawania zespołów, podziałem ról, przepływem informacji w zespole i współpracą. Zdobyta wiedza i umiejętności zwiększą efektywność osobistą uczestników co przełoży się na wzrost ich efektywności pracy i w życiu osobistym.
Szkolenie dedykowane jest wszystkim pracownikom, którzy czynnie zarządzają zespołem lub mają taki zamiar w najbliższej przyszłości. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla kierowników zespołów, szefów działów, którzy stawiają pierwsze kroki w zarządzaniu zasobami ludzkimi, jak i dla managerów i liderów, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w kierowaniu pracownikami. Zapraszamy do udziału w szkoleniu kierowników działów sprzedaży i produkcji oraz wszystkie osoby, które chcą rozwijać swoje kompetencje zarządcze.
Przemiana grupy w zespół, czyli kiedy grupa staje się zespołem i jakie są cechy efektywnego zespołu?
Synergia pracy zespołu i dobra atmosfera sprzyjająca współpracy, czyli jakie są sposoby kreowania kultury pracy „bez szukania winnych”?
Kontakty interpersonalne a budowanie zespołu, czyli co robić, aby współpracownicy naprawdę się lubili i by przekładało się to na efekty współpracy?
Zarządzanie przez cele, czyli rola lidera we właściwym ustalaniu celów indywidualnych i zespołowych.
Fazy budowania zespołu, czyli jak kształtują się relacje pomiędzy pracownikami i w jaki sposób kontrolować poziom motywacji i efektywność na poszczególnych etapach?
Role zespołowe, czyli kto do magazynu, a kto do ludzi – kryteria doboru członków zespołu?
Funkcjonowanie zespołu w organizacji, czyli od czego zależy efektywność zespołu i jak zamieniać indywidualnych specjalistów w zintegrowany zespół bez zatracania ich cech osobowych?