Skuteczne zarządzanie wierzytelnościami wymaga nie tylko praktycznej wiedzy prawniczej, psychologicznej i umiejętności komunikacyjno-negocjacyjnych.
Istotne w procesie odzyskiwania należności są również postawy konsekwencji, wytrwałości czy umiejętność radzenia sobie ze stresem. W doskonaleniu tych kompetencji pomogą Państwu specjaliści z długoletnim stażem w windykacji.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia skutecznej windykacji bezpośredniej oraz telefonicznej oraz współpracy z osobami mającymi trudności finansowe z uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z takiej współpracy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają czynniki decydujące o kontynuowaniu lub przerwaniu współpracy z trudnym kontrahentem oraz sposoby sprawdzenia kondycji finansowej firmy, zdobędą umiejętność tworzenia akceptowalnych na etapie negocjacji propozycji układowych.
Szkolenie dedykowane jest pracownikom firm odpowiedzialnych za wyegzekwowanie zaległych należności w postępowaniu przedsądowym w procesie tzw. „miękkiego” odzyskiwania należności i w trakcie planowania i prowadzenia rozmów i negocjacji windykacyjnych.
Słowo windykacja we współczesnym biznesie, jego pochodzenie oraz zmiana znaczenia na przestrzeni lat.
Najczęstsze błędy popełniane w rozmowie windykacyjnej, czyli co trzeba wiedzieć przed podniesieniem słuchawki?
Jak powinien postępować skuteczny negocjator czyli kilka zasad o tym: kiedy mówić? co mówić? jak mówić? do kogo mówić?
Rozmowa sprzedażowa a rozmowa windykacyjna – podobieństwa i różnice czyli jak wykorzystać tę wiedze w codziennym kontakcie z klientem?
Dłużnik czyli kto? Najczęściej spotykane typy dłużników.
Jak rozmawiać by nie dać się wpędzić w kozi róg – gry dłużników i właściwe reagowanie na nie.
Co trzeba wiedzieć zanim przejdzie się do etapu negocjacji? Kluczowe zasady w rozmowie z dłużnikiem.
Jak zakończyć negocjacje z deklaracją spłaty czyli zasada miękko do człowieka twardo w sprawie w praktyce.
Dekalog dla negocjatora.