Lider zespołu trenerów, coachów i mediatorów Firmy Szkoleniowo – Doradczej „Binsztok i Partnerzy”. Doktor nauk ekonomicznych, specjalizacja: zarządzanie i marketing. Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz na innych renomowanych uczelniach w kraju i zagranicą.
Kierownik 7 kierunków studiów podyplomowych, negocjator i propagator mediacji, mówca motywacyjny. Autor ponad 80 publikacji naukowych, artykułów prasowych i książek nt. zarządzania, marketingu oraz psychologicznych technik wywierania wpływu społecznego (m.in.: „Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej”, „Kompendium technik perswazyjnych”, „Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich”, „Czasologia” i wielu innych). Trener wielu firm i stowarzyszeń zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami oraz zarządzaniem nieruchomościami oraz wykładowca na studiach podyplomowych poświęconych ww. tematyce. Jest jednym z nielicznych naukowców, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia w dziedzinie ekonomii i psychologii do generowania zysków w biznesie. Doradca i trener firm, które z powodzeniem stosują w praktyce umiejętność niezauważalnego oddziaływania na myśli, emocje i zachowania innych ludzi. Do grona jego Klientów należą: KGHM Polska Miedź S.A., IKEA, TAURON, PZU Życie, PKO BP, IBM, HP, Volkswagen i wiele innych firm z różnych branż.
Uważa, że w życiu najważniejszy jest entuzjazm i zaangażowanie. Stąd kieruje się hasłem: „RÓB TO, CO LUBISZ, A NIGDY NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ PRACOWAĆ!”